۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
اختصاصی
آلفا رومئو در سال ۲۰۲۷ یک شاسی بلند لوکس معرفی می‌کند
پنجمین مدل خط تولید آلفا رومئو یک خودروی بزرگ کلاس E خواهد بود که در صدر مدل‌های این برند قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۷۹۰

به گزارش کارنا، پنجمین مدل خط تولید آلفا رومئو یک خودروی بزرگ کلاس E خواهد بود که در صدر مدل‌های این برند قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این خودروساز، جین فیلیپ ایمپاراتو تایید کرد که این خودرو به احتمال زیاد یک شاسی بلند خواهد بود و در نتیجه می‌تواند با خودرو‌هایی همچون بی ام و iX و پورشه کاین رقابت کند.

وی در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس اظهار داشت طی ماه‌های آینده اطلاعات بیش تری از این پیشنهاد کلاس E ارائه خواهد کرد.

این خودرو مبتنی بر ساختار STLA بزرگ استلانتیس، شرکت مالک این برند خواهد بود که به نیرومحرکه‌های احتراقی و برقی اجازه نصب می‌دهد. ساختار‌های برقی در این پلتفرم می‌توانند با شارژ فوق سریع و موتور‌هایی با قدرت بالا و هم چنین باطری‌هایی بزرگ تا ۱۱۸ کیلووات ساعت همراه شوند.

این خودرو که قبلا گفته شده بود در سال ۲۰۲۷ ارائه می‌شود پیرو نسل بعدی استلویو در سال ۲۰۲۵ و جیولیا در سال ۲۰۲۶ خواهد بود که هر دو نیز به جای تجهیز به پلتفرم سفارشی Giorgio آلفا رومئو، از همین پلتفرم STLA بهره می‌برند.

ایمپاراتو اظهار داشت استلویو و جیولیای جدید علیرغم تجهیز به این ساختار جدید، دینامیک سواری آلفا رومئو را حفظ خواهند کرد.

به عنوان بخشی از استراتژی پلتفرم چند انرژی استلانتیس، این خودرو‌ها با موتور‌های احتراق داخلی هیبریدی شده و برقی ارائه خواهند شد و این خودروساز بر اساس تقاضای مشتری می‌تواند به طور صد در صدی رویکرد تولید خود را مشخص کند.

تولیدی:آلفا رومئو در سال ۲۰۲۷ یک شاسی بلند لوکس معرفی می‌کند

ارسال نظر