۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
اختصاصی
مدیر رنو خواهان همکاری با برند‌های چینی شد
مدیر گروه رنو، لوکا دی مئو خطر ورود برند‌های چینی به بازار اروپا را نادیده گرفته و با پیشنهاد این که یک روحیه همکاری جدید می‌تواند به تقویت آینده خودروسازی اروپا کمک کند، بازیکنان اصلی در این بازار را به حاشیه تجارت رانده است.
کد خبر: ۷۸۴۴

به گزارش کارنا، مدیر گروه رنو، لوکا دی مئو خطر ورود برند‌های چینی به بازار اروپا را نادیده گرفته و با پیشنهاد این که یک روحیه همکاری جدید می‌تواند به تقویت آینده خودروسازی اروپا کمک کند، بازیکنان اصلی در این بازار را به حاشیه تجارت رانده است.

دی مئو در پاسخ به سوالی در مورد تعرفه‌های خودرو‌های چینی، تغییری در پویایی بین بازار‌های اروپایی، تامین کنندگان قطعات و برند‌های جدید را پیش بینی کرده است.

مئو در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ اظهار داشت: "شاید آن‌ها باید در مورد بومی سازی تولید و همگام سازی متفاوت تری به روشی عمیق‌تر در اکوسیستم فکر کنند که در واقع همان چیزی است که ۲۰، ۲۵ سال قبل وقتی به چین رفتیم از ما خواستند انجام دهیم. " وی افزود: "شاید چینی‌ها بتوانند کمک کنند، جوینت ونچر‌هایی با ما داشته باشند و در مواردی سرمایه گذاری کنند. به جای آن که این کار‌ها را در چین انجام دهند می‌توانند اینجا سهمی از آن‌ها داشته باشند. "

دی مئو اشاره داشت که برند‌های چینی جدید، اولین مواردی نیستند که تلاش کرده و وارد بازار اروپا شده و خطر تصاحب کامل بازار را ایجاد کرده اند. وی گفت: "من آنقدری عمر کرده ام که دیده ام ژاپنی‌ها و سپس کره ای‌ها وارد اروپا شده اند و قبل از فعالیت حرفه‌ای من نیز آمریکایی‌ها با فورد و GM وارد این بازار شده بودند. "

وی افزود: "آمریکایی ها، ژاپنی‌ها و کره‌ای وارد بازار اروپا شده و ۲۵ درصد از این بازار را تصاحب کرده اند نه ۹۵ درصد آن را، بنابراین ما هنوز موفق هستیم؛ در واقع رنو سال گذشته بهترین عملکرد خود در طول تاریخ را ثبت کرده است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که ما به کنار خواهیم رفت. این کار مثل آب خوردن نخواهد بود. ما واکنش نشان می‌دهیم و رقابت خواهیم کرد. "

مدیر رنو اظهار داشت برند‌های اروپایی به تجربه شرکت‌های چینی مخصوصا در زمینه فناوری باطری نیاز خواهند داشت و نمی‌توانند بدون حمایت شرکت‌های چینی که صنعت معدن را کنترل می‌کنند، رقابت کرده و خودرو‌های برقی را توسعه دهند.

مدیر رنو خواهان همکاری با برند‌های چینی شد

ارسال نظر