۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
اختصاصی
ادامه تعطیلی دایهاتسو پس از جعل نتایج تست ایمنی
خودروساز ژاپنی که برای چندین دهه در تست های ایمنی تقلب کرده بود، گفت که انتظار ندارد به این زودی ها چرخه تولید را از سر بگیرد.
کد خبر: ۸۷۴

به گزارش کارنا، پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر جعلی بودن نتایج تست ایمنی در سال گذشته، دولت ژاپن به یکی از شرکت های تابعه تویوتا دستور داد تا کل خط تولید خود را متوقف کند.

یک بررسی نشان داد که شرکت دایهاتسو موتور از انجام تست ‌های ایمنی اجباری خودداری و نتایج را کپی کرده و از تایمر برای اطمینان از خاموش شدن کیسه‌های هوا در آزمایش ‌ها استفاده کرده است.

ادامه تعطیلی دایهاتسو پس از جعل نتایج تست ایمنی

هیچ تصادفی در ارتباط با این تقلب گزارش نشده است اما این خبر چالش جدی در مورد نظارت بر دایهاتسو و همچنین شرکت مادرش تویوتا ایجاد کرده است.

روز گذشته رگولاتورهای ژاپنی پنج مدل از محصولات این شرکت را  پس از آزمایش‌های بسیار تأیید کردند اما مدیرعامل دایهاتسو اعلام کرد که کارخانه‌ ها همچنان تعطیل خواهند بود و منتظر عرضه‌کنندگان هستند.

ادامه تعطیلی دایهاتسو پس از جعل نتایج تست ایمنی

کیتا آیدی، مدیر شرکت با تاکید بر اینکه مشتریان احساس می کنند به آنها خیانت شده است، گفت: "ما برای جلب اعتماد مشتری در مورد ایمنی و امنیت، راه بسیار سختی در پیش داریم." او گفت که این شرکت در حال کار بر روی طرحی برای جلوگیری از تقلب در آینده است.

ارسال نظر