به گزارش کارنا، این ابرخودروی موتور وسط که اولین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان کانسپت AM-RB ۰۰۳ معرفی شد، سرانجام به صورت تولیدی معرفی شد. در قلب والهالا یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی مشابه C۸ کوروت ZR۱ قرار دارد که قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار تولید میکند.
نیرومحرکه این خودرو شامل یک موتور بازمهندسی شده ۴.۰ لیتری تواین توربوشارژ V۸ است که به تنهایی قدرت ۸۱۷ اسب بخار دارد و یکی از پیشرفتهترین موتورهای احتراق داخلی است که آستون مارتین تاکنون ساخته است.
سه موتور برقی از این موتور V۸ پشتیبانی میکنند. دو موتور برقی برای چرخهای جلوی این خودرو تعبیه شده که توزیع گشتاور و چهار چرخ فعال را فراهم میسازند در حالی که موتور سوم، هم راستای گیربکس بوده و به عنوان یک ژنراتور برای بسته باتری کار میکند. استون مارتین والهالا در حالت برقی میتواند تا سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت طیف حرکتی ۱۳ کیلومتر داشته باشد. آستون مارتین اعلام کرده والهالا شتاب صفر تا صد ۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت دارد.
ایرودینامیک نقش کلیدی در عملکرد والهالا دارد. عناصر فعالی همچون باله عقب و لبه جلو، داون فورس ۵۹۹ کیلوگرمی در سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت را فراهم میسازند. شاسیهای مونوکوک کربنی این خودرو با سیستم تعلیق جلوی الهام گرفته از فرمول ۱ و ساختار عقب پنج نقطهای همچون فورد GT، سواری بی نقصی را تضمین میکنند.
درهای پروانهای این خودرو به کابینی مینیمالیستی باز میشوند که دارای کربن و فرمان پروانهای به سبک فرمول ۱ است. داشبورد فیبر کربنی این خودرو نمایشگرهای دیجیتال را در خود جای داده و صندلیهای آن دارای قالب کربنی تک بخشی هستند.
والهالا که تولید آن به ۹۹۹ دستگاه محدود خواهد بود یک مدل ویژه برای خط تولید آستون مارتین خواهد بود. قرار است تحویل این خودرو از سه ماهه دوم ۲۰۲۵ آغاز شود.
ارسال نظر