۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
اختصاصی
میتسوبیشی با هوندا و نیسان متحد می‌شود
گزارش شده میتسوبیشی که ۳۴ درصد مالکیت آن با نیسان است، نیز در پی اضافه شدن به توافق نامه هوندا و نیسان است. 
کد خبر: ۵۵۴۴

به گزارش کارنا، اوایل سال جاری هوندا و نیسان یک تفاهم نامه را برای آغاز همکاری‌های خود امضا کردند. گمان می‌رود همکاری بالقوه بین این دو خودروساز بزرگ ژاپنی متمرکز بر خودرو‌های برقی و پلتفرم‌های نرم افزار خودرویی باشد. اکنون گزارش شده میتسوبیشی که ۳۴ درصد مالکیت آن با نیسان است، نیز در پی اضافه شدن به این توافق نامه است. 

گفته می‌شود، میتسوبیشی به اتحاد هوندا- نیسان خواهد پیوست و اکنون پس از امضای قرارداد عدم افشای اطلاعات، مذاکرات را با این دو خودروساز آغاز کرده است. گمان می‌رود این همکاری به این سه خودروساز کمک کند تا با تسلا و شرکت‌های خودروسازی برقی بزرگ چینی همچون بی وای دی و جیلی رقابت کنند که اخیرا برای منابع بیش‌تر در زمینه تحقیقات و توسعه خودرو‌های برقی سرمایه گذاری کرده اند.

هوندا و نیسان در ماه مارس اعلام کردند لازم بود تا قدرت‌های خود را ترکیب کنند و هر دو شرکت باید برقی سازی را سرعت بخشند و برقی سازی به معنای سرمایه گذاری است و نیازمند گام‌های بزرگی است. مدیرعامل هوندا، توشیهیرو میبه سال ۲۰۳۰ را به عنوان ضرب العجل هوندا برای تبدیل شدن به رتبه برتر در زمینه خودرو‌های برقی اعلام کرده است.

تولیدی:میتسوبیشی با هوندا و نیسان متحد می‌شود

بر اساس این گزارش گفته می‌شود، تمرکز اصلی این توافق روی نرم افزار‌های خودرویی استفاده شده در این برند‌ها است و هوندا و نیسان نرم افزار‌های زیرساختی را خواهند ساخت. این خودروسازان استفاده از ساختار نرم افزاری میتسوبیشی را نیز به مذاکره خواهند گذاشت.

این اتحاد هم چنین می‌تواند منجر به معرفی مدل‌هایی جدید برای هر سه برند شود که می‌توانند متکی بر قدرت خط تولید‌های یکدیگر باشند تا ضعف‌های خود را پوشش دهند. میتسوبیشی در ژاپن مدل‌های هیبریدی شارژی و وانت پیکاپ می‌فروشد، دو بازاری که هوندا در بازار خانگی خود سهمی از آن‌ها ندارد. میتسوبیشی می‌تواند به تامین خودرو برای هوندا بپردازد و هر دوی این شرکت‌ها می‌توانند برای فروش خودرو‌های شهری همکاری کنند.

تولیدی:میتسوبیشی با هوندا و نیسان متحد می‌شود

ارسال نظر