۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
اختصاصی
با ویژگی‌های لوتوس تئوری ۱ آشنا شوید
این خودروساز به منظور نمایش این برنامه‌ها به تازگی یک کانسپت جدید را معرفی کرده است که تئوری ۱ نامیده می‌شود.
کد خبر: ۷۰۵۰

به گزارش کارنا، لوتوس برنامه‌های بزرگی برای آینده تمام برقی خود دارد. این خودروساز به منظور نمایش این برنامه‌ها به تازگی یک کانسپت جدید را معرفی کرده است که تئوری ۱ نامیده می‌شود.

این کانسپت یک خودروی اسپرت دو در با قدرت ۹۸۷ اسب بخار، ساختار چهار چرخ فعال و وزنی کم‌تر از ۱۵۸۷ کیلوگرم است.

تئوری ۱ به منظور نمایش سبک طراحی آینده لوتوس ساخته شده است. گفته می‌شود این خودرو الهام گرفته از اسپریت است و از نیم رخی با لبه‌های تیز بهره می‌برد که به سمت لبه دماغه اصلاح شده با چراغ‌های جلوی بومرنگ شکل باریک کشیده می‌شود. طراحی قسمت جلوی این خودرو تا حدودی یادآور طراحی موتور وسط اسپریت است، اما قسمت پشت آن با چراغ‌های عقب فوق باریک، اسپویلر قابل بازشدن بلند و یک دیفیوزر بزرگ، کاملا متفاوت است. جذاب‌ترین بخش این خودرو در‌های آن هستند که به سمت عقب و بالا باز می‌شوند.

زیرساخت تئوری ۱ کربنی است و سه صندلی دارد. یک صندلی در مرکز قرار داشته و متعلق به راننده است و در دو طرف آن نیز یک صندلی برای سرنشینان قرار دارد که بی شباهت به ساختار صندلی‌های مک لارن F۱ نیست. کابین این خودرو به نمایشگر بالای سر و نمایشگر‌هایی نزدیک به ستون A به جای آینه‌ها مجهز شده است. هم چنین روکش‌هایی که با باد پر شده اند در پارچه صندلی ها، در‌ها و فرمان این خودرو تعبیه شده اند که کاربرد آن‌ها ماساژ سرنشینان و ارائه بازخورد لمسی به راننده است. هفت بلندگو داخل پشتی‌های سر هر صندلی این خودرو تعبیه شده است.

با ویژگی‌های لوتوس تئوری ۱ آشنا شوید

جذاب‌ترین بخش در کابین این خودرو دکمه‌های درخواستی آن هستند. این دکمه‌ها به واسطه چیزی شکل گرفته اند که منسوجات واکنشی نامیده می‌شوند و تمام سطوح داخل کابین را پوشش می‌دهند. این ساختار می‌تواند در زمان نیاز دکمه‌ها را ارائه کند و وقتی نیازی به آن‌ها نیست پنهانشان کند.

تئوری ۱ از یک بسته باطری ۷۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد که لوتوس امیدوار طیف حرکتی ۴۰۲ کیلومتر را فراهم سازد. این خودروساز هم چنین از شتاب صفر تا صد کم‌تر از ۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت در تئوری ۱ خبر داده است. 

با ویژگی‌های لوتوس تئوری ۱ آشنا شوید

 

ارسال نظر