۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
اختصاصی
مرسدس بنز کلاس V برقی می‌شود
مرسدس بنز با روی آوردن به نیرومحرکه برقی، در حال آماده سازی نسخه‌ای ساخت مجدد از کلاس V است.
کد خبر: ۷۶۵۶

به گزارش کارنا، مرسدس بنز با روی آوردن به نیرومحرکه برقی، در حال آماده سازی نسخه‌ای ساخت مجدد از کلاس V است.

تصاویر تازه منتشر شده از دو نمونه اولیه این خودرو که پوشش استتاری کاملی دارند ویژگی‌های کلیدی این مدل جدید را نشان می‌دهند. خط سقف این خودرو شیب دارتر از ون کنونی مرسدس است و نشان می‌دهد که با برقی سازی این مدل، ایرودینامیک آن در اولویت قرار گرفته است.

مرسدس قبلا تایید کرده بود کلاس V و ون ویتو به ساختاری سفارشی برای خودرو‌های باری برقی مجهز می‌شوند که VAN.EA نامیده می‌شود.


به گفته مرسدس، این ساختار به منظور ایجاد انعطاف پذیری بیش‌تر از پلتفرم مدل کنونی طراحی شده که متمایزسازی راحت‌تر بین یک ون، MPV و نسخه‌های شاتل لوکس را ممکن می‌سازد.

تولیدی:مرسدس بنز کلاس V برقی می‌شود

VAN.EA شامل ساختار برقی ۸۰۰ ولت و شارژر AC ۲۲ کیلووات است. نیرومحرکه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ فعال نیز در این ساختار ارائه می‌شوند.

در زمان عرضه این خودرو، هدایت خودران سطح ۲ ارائه می‌شود و هدایت خودران سطح ۳ برای کلاس V در اواخر دهه جاری وعده داده شده است. مرسدس اعلام کرده تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ برای ویتو نیز هدایت خودران سطح ۴ را ارائه دهد.

کلاس V جدید در حالی معرفی می‌شود که کلاس ون‌های لوکس در چین و دیگر بازار‌های شرقی آسیا، رشد سریعی دارد. زیکر سال گذشته ون ۰۰۹ خود را معرفی کرد که پس از آن میکس معرفی شد که رقیبی برای فولکس واگن ID Buzz است. ولوو یک ۰۰۹ بازطراحی شده را به عنوان EM۹۰ می‌فروشد و لکسوس نیز LM هیبریدی را در بازار دارد.

تولیدی:مرسدس بنز کلاس V برقی می‌شود

ارسال نظر