۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
خودرو‌های برقی کار دست خودروسازان بریتانیایی داد
داده‌های صنعتی نشان داد، تولید خودرو در بریتانیا در آوریل ۷‌درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و برای دومین ماه متوالی کاهش یافت؛ زیرا تولیدکنندگان مدل‌های موجود را متوقف کردند و کارخانه‌های بیشتری به تولید خودرو‌های الکتریکی روی آوردند.
کد خبر: ۳۷۶۹

به گزارش کارنا، انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) اعلام کرد که در ماه آوریل، در مجموع ۶۱‌هزار و ۸۲۰دستگاه خودرو از خطوط تولید خارج شدند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۶۶‌هزار و ۵۲۷دستگاه بود. حجم تولید مارس ۲۷.۱‌درصد کاهش یافت.

خودرو‌های برقی، اعم از مدل‌های تمام‌برقی، پلاگین هیبریدی یا فول هیبریدی، ۴۰.۵‌درصد از کل خودرو‌های تولیدشده را به خود اختصاص داده اند. تولیدکنندگان مجموعا ۲۵‌هزار و ۳۱دستگاه خودروی برقی تولید کردند که نسبت به سال قبل ۰.۱‌درصد افزایش داشت.

تولید خودرو‌های برقی متوالی رشد کرده است؛ زیرا غول‌هایی مانند نیسان و جگوار لندرور و تاتاموتورز میلیارد‌ها دلار در کشور سرمایه‌گذاری کرده اند تا برنامه‌های خودرو‌های برقی را افزایش دهند، چرا که تلاش می‌کنند تا سال ۲۰۵۰ به صفر خالص برسند. انجمن سازندگان و بازرگانان موتور افزود که تولید خودرو در بریتانیا ۰.۸‌درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
منبع: ایسنا

ارسال نظر