۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
اختصاصی
حذف جنسیس G۷۰ و GV۸۰ از بازار‌های اروپا و انگلستان
جنسیس مدل‌های G۷۰ سالون و شاسی بلند GV۸۰ را از بازار انگلستان حذف کرد.
کد خبر: ۶۵۱۱

به گزارش کارنا، جنسیس مدل‌های G۷۰ سالون و شاسی بلند GV۸۰ را از بازار انگلستان حذف کرد و برنامه‌ای برای بازگشت مدل احتراقی هیچ یک از این دو خودرو به بازار ندارد.

این خودرو‌ها از بازار اروپا نیز حذف شده اند و همچون انگلستان، خرید آن‌ها تنها به صورت استوک ممکن است. این خودرو‌ها همچنان در آسیا و ایالات متحده به فروش می‌رسند.

هر دوی این خودرو‌ها با چالش فروش مواجه بوده اند. جنسیس از زمان عرضه این مدل‌ها از سه سال قبل در انگلستان، تنها حدود ۲۰۰ دستگاه از هر یک از این خودرو‌ها را در این کشور فروخته است در حالی که بی ام و ۲۵ هزار دستگاه از X۵ رقیب GV۸۰ و ۶۷ هزار دستگاه از سری ۳ هم سایز G۷۰ را فروخته است.

لازم به ذکر است که G۷۰ با امید به بازار اروپا ساخته شده بود و نسخه استیشن G۷۰ شوتینگ بریک آن صرفا مخصوص بازار اروپا بود.

این برند ممتاز متعلق به هیوندای اخیرا از برنامه خود برای عرضه خودرو‌های تمام برقی تا سال ۲۰۲۵ عقب نشینی کرده و از ادامه ساخت نیرومحرکه‌های هیبریدی خبر داده بود که می‌تواند منجر به عرضه G۷۰ و GV۸۰ جدید با نیرومحرکه‌های هیبریدی شود.

تولیدی:حذف جنسیس G۷۰ و GV۸۰ از بازار‌های اروپا و انگلستان

جنسیس از زمان حضور در بازار انگلستان در سال ۲۰۲۱ برای جذب مشتری با چالش مواجه بوده است. بر اساس آمار منتشر شده از انجمن سازندگان و تاجران موتور (SMMT)، جنسیس بین ژانویه تا جولای سال جاری تنها ۶۴۹ دستگاه خودرو در این بازار فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۳.۷ درصد کاهش داشته است. این امر، سهم بازار جنسیس را از ۰.۰۸ به ۰.۰۶ درصد رسانده است.

لازم به ذکر است که خودرو‌های برقی جنسیس به طور قابل توجهی موفق‌تر از خودرو‌های احتراقی آن بوده اند. از حدود ۱۴۰۰ دستگاه خودروی فروخته شده این خودروساز در سال گذشته، حدود ۸۰ درصد خودرو‌های برقی بوده اند. حدود نیمی از این آمار فروش به شاسی بلند GV۶۰ تعلق دارد که اولین مدل جنسیس است که با نیرومحرکه احتراقی ارائه نمی‌شود.

تولیدی:حذف جنسیس G۷۰ و GV۸۰ از بازار‌های اروپا و انگلستان

ارسال نظر