۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
اختصاصی
نسل سوم آئودی Q۵ به زودی معرفی می‌شود
نسل سوم و جدید آئودی Q۵ در فصل پاییز امسال معرفی می‌شود که به بهبود موقعیت این مدل کمک خواهد کرد چرا که پرفروش‌ترین خودروی آئودی در سراسر دنیا، نسخه شاسی بلند کوپه Q۵ اسپرتبک خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۵۰

به گزارش کارنا، نسل سوم و جدید آئودی Q۵ در فصل پاییز امسال معرفی می‌شود که به بهبود موقعیت این مدل کمک خواهد کرد چرا که پرفروش‌ترین خودروی آئودی در سراسر دنیا، نسخه شاسی بلند کوپه Q۵ اسپرتبک خواهد بود.

تصاویر درز کرده اخیر، Q۵ اسپرتبک را برای اولین بار در حال تست در جاده‌های عمومی نشان می‌دهند. در این تصاویر جزئیات طراحی این خودرو قبل از عرضه دیده شده اند.

شاسی بلند Q۵ اسپرتبک اصلی قبلا چندین بار در حال تست دیده شده بود و اکنون مشخص شده که نسخه اسپرتبک آن نیز قسمت جلویی مشابه مدل اصلی خواهد داشت. مجموعه چراغ‌های جلوی باریک‌تر به همراه جلوپنجره عریض تر، ظاهری جذاب‌تر به Q۵ اسپرتبک خواهد داد، اما قسمت پشت آن همچنان با سقف کوپه شکل شیب دار همراه خواهد بود تا رقیب بهتری برای بی ام و X۴، پورشه ماکان و مرسدس GLC کوپه باشد. خودرویی که در این تصاویر درز کرده دیده می‌شود همچنین دارای ساختار اگزوز دوقلو است در حالی که نمونه‌های اولیه دیگر Q۵ با سیستم اگزوز تکی دیده شده بودند.

تولیدی:نسل سوم آئودی Q۵ به زودی معرفی می‌شود

کابین Q۵ اسپرتبک جدید از جدیدترین تکنولوژی‌های داخلی گرفته شده از همتای برقی آن یعنی Q۶ بهره خواهد برد. این تکنولوژی‌ها شامل نمایشگر راننده ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر بالای سر جدید و نمایشگر لمسی اصلی ۱۴.۵ اینچی است. یک آپشن نمایشگر نیز برای سرنشین جلو در Q۶ ارائه می‌شود که گمان می‌رود همین نسخه نیز برای مدل ممتاز Q۵ اسپرتبک ارائه شود.

Q۵ جدید از جدیدترین پلتفرم PPC آئودی بهره می‌برد که نسخه‌ای ارتقا یافته از ساختار MLB evo این برند است. این خودرو پس از آئودی A۵، دومین مدلی خواهد بود که به این پلتفرم مجهز می‌شود. خط تولید نیرومحرکه این خودرو نیز احتمالا مشابه A۵ خواهد بود.

تولیدی:نسل سوم آئودی Q۵ به زودی معرفی می‌شود

ارسال نظر