۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
اختصاصی
آئودی Q۵ برای سال ۲۰۲۵ هیبریدی می‌شود
آئودی از جدیدترین نسخه پرفروش‌ترین مدل خود یعنی Q۵ رونمایی کرد.
کد خبر: ۶۷۰۴

به گزارش کارنا، آئودی از جدیدترین نسخه پرفروش‌ترین مدل خود یعنی Q۵ رونمایی کرد.

این شاسی بلند که سال گذشته حدود ۱۷ درصد از فروش آئودی را به خود اختصاص داده بود به استحکام این برند در دور شدن از موتور‌های بنزینی و رو آوردن به خودرو‌های برقی کمک خواهد کرد.

نسل سوم آئودی Q۵، برخلاف A۵ سالون و A۵ اوانت استیشن با یک موتور صرفا احتراقی ارائه نخواهد شد.

در عوض، نیروی این خودرو قبل از توسعه خط تولیدش به مدل‌های هیبریدی شارژی، از طیفی از موتور‌های هیبریدی متعادل شامل دو بنزینی و یک دیزلی تامین خواهد شد.

مدل پایه این خودرو با موتور ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متر ارائه می‌شود که نیروی چرخ‌های جلو را تامین می‌کند. ساختار چهار چرخ فعال به عنوان یک آپشن برای این مدل ارائه می‌شود.

تولیدی:آئودی Q۵ برای سال ۲۰۲۵ هیبریدی می‌شود

مدل دیزلی این خودرو نیز ساختاری مشابه دارد، اما گشتاور آن ۳۹۹ نیوتون متر است و به صورت استاندارد ساختار چهار چرخ فعال دارد.
نسخه ممتاز این خودرو SQ۵ است که به جای نیرومحرکه دیزلی دارای ساختار کاملا جدید هیبریدی متعادل ۳.۰ لیتری توربوی بنزینی V۶ با قدرت ۳۶۲ اسب بخار است.

دومدل هیبریدی شارژی با قدرت‌های ۲۹۵ و ۳۶۲ اسب بخار نیز سال آینده برای Q۵ معرفی خواهند شد.

Q۵ علاوه بر به روز رسانی فنی، کابینی بسیار مدرن‌تر نیز دارد. این خودرو همچون A۵ و Q۶ از ساختار Digital Stage جدید آئودی بهره می‌برد که یک پانل OLED مستقل شامل نمایشگر تجهیزات دیجیتال ۱۱.۹ اینچی و یک نمایشگر لمسی سرگرمی اطلاعاتی ۱۴.۵ اینچی است. یک نمایشگر لمسی ۱۰.۹ اینچی نیز به صورت آپشن برای سرنشین جلوی این خودرو ارائه می‌شود.

تولیدی:آئودی Q۵ برای سال ۲۰۲۵ هیبریدی می‌شود

ارسال نظر