۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
اختصاصی
کوپرا تاواسکان گران ترین مدل این خودرساز می شود
پیش فروش این خودرو از 11 سپتامبر در انگلستان آغاز می شود و تحویل آن طی ماه های بعدی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۱

به گزارش کارنا، کوپرا با کراس اوور تاواسکان که قیمت نسخه ممتاز آن به بیش از 60 هزار پوند می رسد و رقیب مدل هایی همچون پولستار 4 و آئودی Q6 ای ترون است، به طبقه قیمتی جدیدی وارد می شود.

کوپرا تاواسکان جدید سومین مدل سفارشی این برند پس از فورمنتور و بورن است. این خودرو مبتنی بر پلتفرم MEB به کار رفته در فولکس واگن ID 5 و اشکودا انیاک است و در کارخانه چین گروه فولکس واگن در آن هوئی ساخته می شود.

پیش فروش این خودرو از 11 سپتامبر در انگلستان آغاز می شود و تحویل آن طی ماه های بعدی انجام خواهد شد. این خودرو با گزینه های نیرومحرکه دیفرانسیل عقب یا دو موتوره ارائه خواهد شد.

قیمت این خودرو از 47340 پوند برای مدل پایه آن شروع می شود که دارای قدرت 282 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه است. این خودرو دارای طیف حرکتی 566 کیلومتر از باطری 77 کیلووات ساعت است که می تواند تا 135 کیلووات شارژ شود. جزئیات دقیق در مورد این خودرو هنوز منتشر نشده است.

تولیدی:کوپرا تاواسکان گران ترین مدل این خودرساز می شود

تاواسکان یکی از ستون های اصلی برنامه کوپرا برای ارتقا در سطح بازار است تا بتواند از شرکت مادر خود یعنی سئات فاصله بگیرد و مجلل تر شود.

کوپرا تصمیم دارد با خط تولیدی از خودروهای برقی مجلل که حضورش در ایالات متحده را ممکن می سازد، محصولات ممتاز خود را توسعه دهد. این محصولات شامل نسل دوم فورمنتور برقی نیز خواهد بود.

یک نسخه تولیدی از خودروی اسپرت دارک ربل کانسپت نیز در دستور کار این برند قرار دارد.

تولیدی:کوپرا تاواسکان گران ترین مدل این خودرساز می شود

ارسال نظر