۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
اختصاصی
کیا با تکنولوژی برقی وارد بازار ون ها می شود
کیا تابستان سال آینده اولین مدل از طیف جدید خودروهای تجاری برقی را معرفی کند .
کد خبر: ۷۱۹۲

به گزارش کارنا، کیا دانش و تجربه خود در خودروهای برقی را به دنیای ون ها می برد و قرار است تابستان سال آینده اولین مدل از طیف جدید خودروهای تجاری برقی را معرفی کند که می تواند رقیب جدی برای خانواده فورد E ترانزیت باشد.

کیا PBV به یک ون مربوط نمی شود بلکه نام استراتژی کلی خودروهای تجاری است که کیا در حال ساخت آن ها است. این استراتژی با ون متوسط کیا PV5 شروع می شود که با فورد E ترانزیت کاستوم رقابت خواهد کرد. کیا اعلام کرده یک نسخه با سقف و شاسی های بلندتر از PV5 را نیز عرضه خواهد کرد و یک مدل مسافربر را نیز به نمایش درآورده است.

مدل های مختلف PV5 هر یک برای انجام کاری متفاوت طراحی شده اند. مدل مسافربر آن برای استفاده سفر اشتراکی طراحی شده و به اندازه کافی ارتفاع دارد تا مسافران بتوانند در داخل آن بایستند. نسخه سقف بلند این خودرو یک ون معمولی با فضای مناسب برای راه رفتن در فضای بار است که کابرد آن را افزایش می دهد.

و در نهایت، یک روبوتاکسی نیز معرفی خواهد شد که تکنولوژی برقی PV5 و ایده سیستم های هدایت خودران را نشان می دهد که می تواند به این پلتفرم افزوده شود.

کانسپت های مدل های مختلف PV5 که در نمایشگاه CES 2024 به نمایش درآمدند تکنولوژی Easy Swap این خودروساز را نشان می دادند که به منظور تغییر مدول های مختلف در قسمت پشت این پلتفرم طراحی شده است.

تولیدی:کیا با تکنولوژی برقی وارد بازار ون ها می شود

دو مدل PBV دیگر نیز تاکنون به نمایش درآمده اند. PV7 یک ون بزرگ عادی است که با فورد ترانزیت و رنو مستر رقابت می کند در حالی که PV1 به عنوان یک خودروی تحویل بار شهری کوچک خودران طراحی شده و سایزی شبیه به سیتروئن امی دارد. این مدل ها در سال 2028 یا 2029 عرضه خواهند شد.

تیزری از مدل دیگری به نام PV3 نیز در CES منتشر شد که یک ون برقی کوچک معمولی تر در سایز رنو کانگو و سیتروئن برلینگو است اگرچه هنوز اطلاعات دیگری از آن در دست نیست.

تولیدی:کیا با تکنولوژی برقی وارد بازار ون ها می شود

ارسال نظر