به گزارش کارنا، رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با بیان اینکه نوع مراجعه در خودروهای نسل قدیم و جدید داخلی متفاوت است، اظهار داشت: در خودروهای قدیمی استهلاک خودرو و در خودروهای جدید مشکلات مونتاژ و بی کیفیتی قطعات عامل اصلی مراجعات به تعمیرگاهها است.
علیرضا نیک آیین درباره سهم مراجعه خودروهای داخلی و مونتاژی به تعمیرگاهها عنوان کرد: خودروهای داخلی به دلیل تیراژ بالاتری که نسبت به خودروهای مونتاژی دارند، سهم بیشتری در مراجعات به تعمیرگاهها دارند. مضاف بر اینکه مراجعه نسل قدیم خودروهای چینی به تعمیرگاهها به دلیل بی کیفیتی قطعات افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه نوع مراجعات در خودروهای نسل قدیم و جدید داخلی متفاوت است، افزود: در خودروهای قدیمی استهلاک خودرو و در خودروهای جدید مشکلات مونتاژ و بی کیفیتی قطعات عامل اصلی مراجعات به تعمیرگاهها است.
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار کارنا که کدام قطعات خودرو بیشتر نیاز به تعمیرات دارند، بیان کرد: بیشتر مراجعات به تعمیرگاهها به دلیل خرابی لنت، دیسک و صفحه و به خصوص تسمه تایم است که توزیع انواع بی کیفیت آن موجب اجحاف در حق مصرف کننده شده است.
نیک آیین یادآور شد: تسمه تایم جز قطعاتی است که وقتی خراب میشود صدمه زیادی به موتور، سرسیلندر، سوپاپ، پیستون وارد میکند و نیاز به نظارت دقیق تری در تولید این قطعه است.
وی درباره روند تامین قطعات از سوی تعمیرکاران اظهار داشت: برای تامین قطعات خودروهای داخلی مشکلی وجود ندارد، اما تنوع خودروهای چینی، تامین قطعات برای تعمیرکاران با چالش مواجه کرده است. به خصوص وقتی که این خودروها از گارانتی خارج میشوند، بازار افتر مارکت باید پاسخگوی آنها باشد که متاسفانه دانش فنی و قطعات یدکی آن در بازار موجود نیست.
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در خصوص قیمت قطعات یدکی در بازار گفت: در مجموع افزایش قیمتی را در بازار لوازم یدکی شاهد نیستیم، اما برخی از قطعات خودروهای وارداتی به دلیل کمبود در بازار قیمت کاذب پیدا کرده اند.
ارسال نظر